A világ legnagyobb alagútfúró gépéhez a Liebherr-Components Biberach GmbH gyártotta a csapágyakat, mellyel átlépett az alagútfúrás új dimenziójába.
Ahogy nő a világ népessége, úgy lesz egyre nagyobb és nagyobb igény a növekvő városok közművesítésére és az ehhez szükséges gépek és berendezések fejlesztésére, minél nagyobb teherbírására, valamint hosszú élettartamára. A Shanghai-i csatornamérnökség (STEC) megalkotta az eddigi legnagyobb alagútfúró gépet (TMB), amihez a Liebherr gyártja a csapágyat. Ám ebben az esetben ez nem is olyan egyszerű feladat, mint amilyennek tűnik. A legnagyobb csapágy átmérője 8 méter és a súlya nem kevesebb, mint 44 tonna. Ez a csapágy a legeslegnagyobb, amit a Liebherr valaha is gyártott.
A TBM fúrófejében használva egy hatemeletes épület magasságának megfelelő alagút fúrását segíti elő. Ez a csapágypályán lévő duplasoros görgőknek, a rendkívül precíz belső áttételnek, valamint a 20 fogaskeréknek köszönhetően lehetséges, amelyek a csapágyat a belső gyűrűn hajtják.
Kép forrása: bearing-news.com
A 7,3 méteres kiemelő csapágyat szintén a Liebherr gyártotta annek súlya 5,7 tonna. Ez a fúrófej mögött helyezkedik el és biztosítja, hogy az előregyártott betonelemek a fal körül helyezkedjenek el az alagútépítés során. A betonelemeknek feladata elsősorban az alagút rögzítése. A második lépésben ezek a betonelemek támasztják alá a TBM-et a továbbhaladás során. Ezek az elemek nagy terhelést vesznek át a szerkezet mozgatásakor.
Foshant és Dél-Kínát egy 15,5 méter átmérőjű alagút köti össze amelyben három sávon közlekedhetnek a gépjárművek ezzel biztosítva a munkavállalás, valamint az áruszállítás lehetőségét. A gyorsan fejlődő városok újabb és újabb megoldásokat találnak ki, hogy minél gyorsabb és modernebb összeköttetés valósulhasson meg, amely egyúttal elősegíti a gyorsabb gazdasági fejlődést.
A Liebherr-Components Biberach GmbH már számos projektben dolgozott együtt a kínai csatornamérnökséggel és a valószínűleg a jövőben újabb forradalmi projekteket visznek majd véghez.
Forrás: bearing-news.com