A Schaefflernek egyik nem titkolt célja, hogy ellátási lánca 2040-re szén-dioxid-semleges legyen. Ehhez a H2greensteel start-up-pal írt alá egy megállapodást zöldacél szállítására, melynek előállítása CO2 mentesen történik. 2025-től évente 100 000 tonna zöldacél beszerzését tervezik, mellyel akár évi 200 000 tonnával is csökkenthetik a CO2 kibocsátást.
A Schaeffler autóipari és ipari beszállító megállapodást kötött egy svéd start-up-pal, a H2greensteellel arról, hogy 2025-től évente 100 000 tonna gyakorlatilag CO2-mentes, hidrogénnel előállított acélt vásárol. Ezzel a Schaeffler az első „tier 1.” szintű beszállító világszerte, aki egy innovatív start-up elsőszámú ügyfelévé vált. A megállapodás hosszú távú szalagacél szállításra szól.
Kép forrása: bearing-news.com
„Az acél beszerzése stratégiailag fontos a Schaeffler számára” – mondja Andreas Schick, a Schaeffler AG operatív igazgatója.
„Jelentős mennyiségű acélt dolgozunk fel, és ezt a dekarbonizáció egyik kulcsfontosságú pillérének tekintjük. A Schaeffler már ma is egyre inkább az alacsony CO2-kibocsátású acélgyártási folyamatokra támaszkodik beszállítói körében. Lényeges elem a körforgásos gazdaság alkalmazása is, amelyet következetesen szeretnénk megvalósítani.”
A H2greensteel (H2GS) 2020-ban alakult, és célja, hogy 2030-ig évente ötmillió tonna gyakorlatilag CO2-semleges acélt állítson elő Svédországban.
„Nagyon örülünk, hogy egy globális és tapasztalt partnerre találtunk Schaefflerben, aki támogat bennünket a szén-dioxid-mentesítési célunk megvalósításában az acéliparban, és akikkel együtt dolgozhatunk azon, hogy a világot fenntarthatóbbá tegyük a jövő számára” – mondja Henrik Henriksson, a H2GS vezérigazgatója.
Zöldmezős projektként a vállalat új acéltelepet tervez hálózatba kapcsolt és digitális termeléssel, amely „zöldacélt” állít majd elő Boden és Luleå városokban. Körülbelül 40 éve itt építik az első európai acélművet, valamint a hidrogén előállítására szolgáló dedikált gyártóüzemet. A zöldacél előállítása energiaigényes, éppen ezért fenntartható forrásból kell történnie. Észak-Svédország kiváló feltételeket kínál ehhez. A szén-dioxid nélküli acélgyártást a H2GS közvetlen redukciós módszerrel valósítja meg, amelyben a kokszszén helyett megújuló energiákból előállított hidrogént használnak, így a korábbi módszerekkel előállított CO2 kibocsátás 95 százalékos csökkentését teszi lehetővé. A H2GS alapítója és többségi részvényese a Vargas Holding, a svéd akkumulátorcellagyártó Northvolt társalapítója és főrészvényese.
Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG vezérigazgatója így nyilatkozott: „A zöld hidrogén felhasználása a vasérc közvetlen redukciójára kulcsfontosságú eleme annak, hogy az acélt a jövőben tisztán és fenntartható módon állíthassuk elő. A hidrogén fontos technológiai és növekedési terület a Schaeffler számára. Ennek fényében a H2greensteellel kötött partnerség nagyon fontos lépés a fenntarthatóság témakörének előmozdításában.”
Forrás: bearing-news.com